Hoe het werkt
01
We leren je kennen
Via een korte vragenlijst leren we je kennen. Ons proefpanel van sommeliers biedt een garantie voor unieke flessen met de beste prijs-kwaliteit verhouding.
02
Je ontvangt een aanbeveling
Op basis van jouw voorkeuren geven wij een passend advies welk abonnement het beste bij je past. Daarbij houden we rekening met hoeveel wijn je drinkt en of je liever wit, rosé of rood drinkt.
03
Ontdek. Drink. Geniet!
Tijd om te genieten van je flessen of bewaar je favoriete wijnen. Het is aan jou! Je kunt op ieder moment je voorkeuren aanpassen, je zit nergens aan vast!
De selectie van de wijnen
Voordat wij de mooiste kunstwerken uit de wijnwereld naar jullie toe brengen, gaan wij eerst zelf op bezoek bij bijzondere en duurzame wijnboeren. Elke fles ondergaat onze test waar binnen- en buitenkant hoge ogen moeten gooien. Alleen de mooiste wijnen halen het tot jouw abonnementsbox!
Waar staan wij voor?
Gratis bezorgd
Geen gesjouw, de box leveren wij tot aan je deur
Nergens aan vast
Pauzeren, overslaan of stopzetten wanneer jij wilt
Meer waarde
De waarde van je box is hoger dan de abonnementsprijs
Nieuwe smaken
Maandelijks ontdekken binnen een bepaald thema
Gratis ruilen
Wijn niet meer goed? Dan ruilen we hem gratis om
Veel gestelde vragen
Het Wijngalerij abonnement
Hoe werkt het wijnabonnement?
Flexibel genieten staat bij ons centraal. Wij sturen een box met 6 wijnen binnen een maandelijks wisselend thema. Hierbij ontvang je factsheets met daarop uitgebreide beschrijvingen van de wijnen, wijnhuizen en ruimte voor je proefnotities. Bij je inschrijving kun je een voorkeur voor wijnkleur doorgeven en daarnaast kun je aangeven of je deze maandelijks of om de maand wilt ontvangen. Daarnaast kun je de box op ieder gewenst moment stopzetten of pauzeren.
Wat houdt het wijnabonnement in?
Ons abonnement bestaat uit een box met 6 kunstzinnig lekkere wijnen die we indien mogelijk persoonlijk bezorgen. Ons doel is om samen wijn te ontdekken. Bij ons heb je dan ook geen ingewikkelde smaaktests of smaakprofielen, nieuwe dingen proberen staat centraal. Wel kun je een voorkeur aangeven voor witte, rosé of rode wijnen. We staan daarnaast voor je klaar voor al jouw wijnvragen. Wij zijn jouw nieuwe wijnvriend!
Zit ik aan het wijnabonnement vast?
Wurgcontracten of niet kunnen opzeggen. Wij moeten er zelf ook niet aan denken, dus geen zorgen! Ons abonnement is op ieder moment te pauzeren of stop te zetten. Perfect als je een maand even lekker op vakantie bent, genoeg wijn in huis hebt, of om wat voor reden dan ook wilt pauzeren of stoppen. Je kunt ons heel eenvoudig een mailtje of appje sturen om het abonnement te pauzeren of te stoppen. Er is geen minimaal aantal maanden dat je lid dient te blijven of wat dan ook.
Kan ik ook meer of minder wijnen per maand ontvangen?
Mochten 6 wijnen per maand teveel zijn, dan bieden wij de optie om je box om de maand te ontvangen. Wil je meer dan 6 wijnen? Geen enkel probleem, je kan je abonnement dan bijvoorbeeld verdubbelen naar 12 flessen (6x2 flessen).
Kan ik ook eenmalig een proefbox bestellen?
Bij ons zit je nergens aan vast! Één box ontvangen en het abonnement daarna stoppen, is dan ook geen enkel probleem.
Kan ik zelf mijn wijnen kiezen?
Ons doel is om samen wijn te ontdekken. Ons proefpanel van sommeliers selecteert hierom de wijnen voor je. Wel kun je kiezen voor wit en rosé of rode wijnen. Mocht je graag zelf je wijnen uitkiezen dan kun je dit doen bij het kopje "Onze wijnen" in onze webshop. Voor wijnadvies mag je altijd contact met ons opnemen. Ons doel is om jouw wijnvriend te zijn.
Betaling van het wijnabonnement
Hoe gaat de betaling van de wijnbox in zijn werk?
Wanneer je het abonnement aanschaft, betaal je enkel de eerste box via de website. Hierdoor hebben wij direct al jouw benodigde contactgegevens voor aflevering. Wij sturen je na aanschaf een uitgebreide mail met uitleg over de eerste levering en de mogelijkheid om een automatische incasso in te stellen. De automatische incasso is geen verplichting, je mag de facturen handmatig betalen via de link of via overschrijving.
Zijn er nog andere kosten aan het abonnement verbonden? Zoals bijvoorbeeld bezorgkosten?
Nee er zijn geen verborgen kosten. De abonnementsprijs is inclusief btw en bezorging.
Wanneer vindt de betaling plaats?
Wij versturen de facturen altijd pas nadat je jouw abonnement ontvangen hebt, dit is meestal rond de 22e. Heb je de automatische incasso ingesteld? Dan wordt het ongeveer 10 dagen na deze datum van je rekening afgehouden. Bij handmatig overmaken, hanteren we een termijn van 14 dagen.
Bezorging van het wijnabonnement
Wanneer wordt het abonnement bezorgd?
Je eerste bestelling wordt binnen 5 werkdagen bezorgd. De box van de maand daarna wordt tussen de 15e en de 20e van de maand geleverd.
Is de bezorging gratis?
Ja al onze abonnementen bezorgen wij gratis tot aan jouw deur. Er zijn geen verborgen kosten in ons abonnement.
Hoe gaat de bezorging in zijn werk?
Wij proberen de wijnabonnementen zo veel mogelijk persoonlijk te bezorgen. Indien je wat verder weg woont versturen wij jouw abonnement via Vinologix. Een gespecialiseerde aanbieder in het verzenden van wijn.
Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben voor aflevering?
Indien je na 2 afleverpogingen niet aanwezig bent wordt het pakket bij de buren bezorgd. Hier ontvang je altijd een melding van, zodat het pakket goed terecht komt.
Hoe vaak ontvang ik een wijnbox?
Wij leveren je iedere maand een wijnbox. Echter bieden wij ook de optie om jouw box om de maand te ontvangen. Je ontvangt dan eens in de twee maanden je box. Je kunt dit bij aanschaf in de notities aangeven, of ons een mail sturen. Tussentijds je leveringen aanpassen is geen enkel probleem.
Flessen met fouten of beschadigingen
Één of meerdere flessen zijn beschadigd, wat nu?
Wat vervelend dat je één of meerdere beschadigde fles(sen) ontvangen hebt. Ondanks dat we zoveel mogelijk persoonlijk proberen te bezorgen en indien dit niet lukt, met speciale verzendverpakking versturen, kan dit natuurlijk altijd gebeuren met een kwetsbaar product. Indien je een beschadiging hebt, laat het ons dan graag binnen één week weten. Dit kun je doen door ons een foto van de beschadigde fles(sen), de doos en een scherpe foto van het verzendlabel met de barcode daarop te sturen. Dit mag naar info@dewijngalerij.nl.
Hoe gaan jullie om met een wijn met kurk of een andere fout?
Vrienden op bezoek, de borrelplank staat klaar, hoogste tijd om de fles te ontkurken! Maar dan, een geur van een natte krant... Help, kurk! Mocht je wijn kurk of een andere fout hebben laat het ons dan weten. Dit kun je doen door ons een foto van de fles met een omschrijving van de fout te sturen naar info@dewijngalerij.nl.
Wijnabonnement cadeau geven
Kan ik een abonnement als cadeau geven?
Wijn cadeau, bestaat er iets beters? Natuurlijk kun je onze wijnboxen ook cadeau geven. Het makkelijkste is om een mail te sturen naar info@dewijngalerij, met daarin het gewenste abonnement (De Proefkunst, De Galerijcollectoe of de Kelderschaten), het aantal boxen/maanden dat je het cadeau wilt doen en de gewenste leverdatum. Een persoonlijke boodschap erbij voegen is geen enkel probleem, laat ons weten wat we op het kaartje mogen schrijven. Het abonnement stopt vanzelf na het aantal aangeven maanden.
Kan ik kiezen voor een bepaalde bezorgdag?
Ja, je kunt de gewenste bezorgdag doorgeven. Echter biedt dit geen garantie dat het ook precies op die dag geleverd wordt. Bij persoonlijk afleveren, doen we uiteraard onze uiterste best om het op de gewenste dag te leveren. Bij verzending zorgen we in ieder geval dat het bijtijds meegaat bij onze pakketpartner, Vinologix.
Overige vragen
Kan ik de wijnen nabestellen?
Al onze wijnen zijn na te bestellen. Een aantal vind je ook terug in onze webshop. Echter plaatsen wij niet alle wijnen online. Wil je een wijn nabestellen welke niet op de website staat? Stuur ons dan gerust een appje of mail met je bestelling.
Bieden jullie ook acties of kortingen aan?
Op onze website zijn er eigenlijk altijd wel wijnen in de sale. Daarnaats bieden we abonnementshouders 10% korting op nebestelling van de wijnen uit de abonnementen. Als laatste komen er ook regelmatig acties en voorinschrijvingen via onze nieuwsbrief voorbij.
Vrienden uitnodigen, hoe werkt dat?
Indien een van jouw vrienden een abonnement af sluit, geven we jou een cadeaubon t.w.v. €20 cadeau. Jouw vriend hoeft ons hiervoor alleen even te melden dat hij onze abonnementen via jou heeft leren kennen.
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Wij zijn bereikbaar op 0622883608, ook via whatsapp of sms. Neemt er niemand op, spreek dan de voicemail in, dan bellen we je daarna zo spoedig mogelijk terug. Daarnaast kun je ons contactformulier invullen of ons simpelweg een mailtje sturen op info@dewijngalerij.nl. Neemt er even niemand op, spreek dan de voicemail in, dan bellen we je zo spoedig mogelijk terug.